Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.
Gratulacje że autor bloga koncentruje się teraz na,, pointing out,, instrukcjach danych przez mistrzów medytacji w celu wprowadzenia dojrzałych uczniów w naturę umysłu. Trungpa Rinpocze udzielił instrukcji że kiedy moment przestrzeni bezczasowego oświecenia pojawi się w naszej świadomości, wtedy nie powinniśmy nic zmieniać w sensie panikowania, uciekania, czegokolwiek. Po prostu powinniśmy zrelaksować się w tym absolutnie niekonceptualnym, do tej chwili nieznanym nam doswiadczeniu. Bardzo wyraźnie ten problem mentalnego szoku w chwili doświadczenia przestrzeni występuje w procesie śmierci. Nauki wyraźnie mówią, że po rozpuszczeniu się zmysłów, manifestuje się wrodzona przestrzeń Oświecenia i zwykła świadomość ludzka przyzwyczajona przez kilkadziesiat łat do identifikacji z cialem tj głową, dwoma rękami i nogami momentalnie wchodzi w przestrzeń i nie potrafi się z tą przestrzenią zidentyfikowac, panikuje, ucieka i wpada w trzy dniowa nieswiadomosc i 7 tygodniowe bardo. Problem polega na tym że w chwili śmierci doswiadczenie bezczasowego przestrzeni pojawia się tylko JEDEN raz!!! Nie możemy tego doświadczenia powtórzyć!!! Innymi słowami,, too much, too fast,, Stąd instrukcja Trungpy Rinpocze o niepanikowaniu ale relaksie w momencie PRZESTRZENI PRAWDY o nas samych,czego autorowi bloga i wszystkim praktykujacym (siebie wlaczywszy :) bardzo życzę.
Dziękuję za komentarz. Relaks połączony z uważnością jest podstawową wskazówką stosowaną we wszystkich praktykach tradycji Szangpa Kagju. Ale można ją stosować niezależnie od tego za jakimi naukami podążamy.
,,Meeting reality usually takes the form of an accident. We are bewildered by this accident, by this accidental discovery of reality, and then we are uncertain what to do. Should we pull it, push it, possess it, play with it, or what? But actually, we dont have to do anything with it.Just let reality be there,, Chogyam Trungpa Rinpocze.
Witam, oprocz powyzszych nauk ,, 6 Gwozdzi Tilopy,, sa nauki zwane ,, 5 Gwozdzi Naropy,, udzielone przez Tenge Rinpocze w ksiazce o takim samym tytule.
bardzo przydatne sformułowania, nie tylko dla buddystów. Sama nie praktykuję tej religii, ale dużo medytuję (joga, misy tybetańskie i te sprawy) i takie mantry są dla mnie bardzo ważne, pomagają skupić się na tym, na czym mi najbardziej zależy i z jakim nastawieniem podchodzę danego dnia do medytacji
Gratulacje że autor bloga koncentruje się teraz na,, pointing
OdpowiedzUsuńout,, instrukcjach danych przez mistrzów medytacji w celu wprowadzenia dojrzałych uczniów w naturę umysłu. Trungpa Rinpocze udzielił instrukcji że kiedy moment przestrzeni bezczasowego oświecenia pojawi się w naszej świadomości, wtedy nie powinniśmy nic zmieniać w
sensie panikowania, uciekania, czegokolwiek. Po prostu powinniśmy zrelaksować się w tym absolutnie niekonceptualnym, do tej chwili nieznanym nam doswiadczeniu. Bardzo wyraźnie ten problem mentalnego szoku w chwili doświadczenia przestrzeni występuje w procesie śmierci. Nauki wyraźnie mówią, że po
rozpuszczeniu się zmysłów, manifestuje się wrodzona przestrzeń
Oświecenia i zwykła świadomość ludzka przyzwyczajona przez kilkadziesiat łat do identifikacji z cialem tj głową, dwoma rękami i nogami momentalnie wchodzi w przestrzeń i nie potrafi się z tą przestrzenią zidentyfikowac, panikuje, ucieka i wpada w trzy dniowa nieswiadomosc i 7 tygodniowe bardo. Problem polega na tym że w chwili śmierci doswiadczenie bezczasowego przestrzeni pojawia się
tylko JEDEN raz!!! Nie możemy tego doświadczenia powtórzyć!!! Innymi słowami,, too much, too fast,, Stąd instrukcja Trungpy Rinpocze o niepanikowaniu ale relaksie w momencie PRZESTRZENI PRAWDY o nas samych,czego autorowi bloga i wszystkim praktykujacym (siebie wlaczywszy :) bardzo życzę.
Dziękuję za komentarz. Relaks połączony z uważnością jest podstawową wskazówką stosowaną we wszystkich praktykach tradycji Szangpa Kagju. Ale można ją stosować niezależnie od tego za jakimi naukami podążamy.
Usuń,,Meeting reality usually takes the form of an accident. We are bewildered by this accident, by this accidental discovery of reality, and then we are uncertain what to do. Should we pull it, push it,
OdpowiedzUsuńpossess it, play with it, or what? But actually, we dont have to do anything with it.Just let reality be there,, Chogyam Trungpa Rinpocze.
Witam, oprocz powyzszych nauk ,, 6 Gwozdzi Tilopy,, sa nauki zwane ,, 5 Gwozdzi Naropy,, udzielone przez Tenge Rinpocze w ksiazce o takim samym tytule.
OdpowiedzUsuńbardzo przydatne sformułowania, nie tylko dla buddystów. Sama nie praktykuję tej religii, ale dużo medytuję (joga, misy tybetańskie i te sprawy) i takie mantry są dla mnie bardzo ważne, pomagają skupić się na tym, na czym mi najbardziej zależy i z jakim nastawieniem podchodzę danego dnia do medytacji
OdpowiedzUsuńSuper :) Na szczęście Buddyzm nie ma monopolu na medytację. Ważne, aby każdy podążał za tym co jemu pomaga. Powodzenia,
Usuń