Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

czwartek, 26 maja 2022

Siawaripa - pieśń urzeczywistnienia

 

mahasiddha Siavaripa

W lesie niewiedzy mieszkał jeleń dualizmu podmiotu i przedmiotu.                                                          Napiąłem łuk metody i mądrości,                                                                                                            wypuściłem jedną strzałę sedna znaczenia                                                                                                       i położyłem trupem wszystkie pojęciowe myśli.                                                                                        Zjadłem mięso niedwoistości, zakosztowałem                                                                                                wielkiej szczęśliwości i osiągnąłem cel: mahamudrę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz