Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

niedziela, 25 maja 2014

guru joga XVI Karmapy

http://www.dharma-haven.org/tibetan/16th-crown-m.jpg


Rdzenny tekst guru jogi ułożonej przez XVI Karmapę:

Guru Joga, zwana „Deszcz nektaru powodujący rozwój zalążków czterech ciał”

Namo! Tobie, który w tej epoce upadku ujarzmiasz tych, których trudno ujarzmić, Lamo, doskonały przewodniku, kłaniam Ci się z oddaniem.
Po to, by otworzyć lotosy umysłów istot o dobrej karmie, ześlij różaniec(trzech) pojazdów, niczym deszcz nektaru.
Najpierw – obudziwszy wiarę przekonania, wiarę dążenia i czystą wiarę – myśl o ogólnych naukach, po czym ślubuj porzucić wszystko, co szkodzi innym, oraz czynić to, co im pomaga.

(schronienie i bodhicitta*)

Praktyka zasadnicza: 
Om sobhała siuddha sarła dharma sobhała siuddho ham - oczyść w ten sposób.
Om w swej naturze wszystkie zjawiska są czyste i ja sam w swej naturze jestem czysty 

Z gry przestrzeni, wolnej od skrajności, z niezrodzonej dharmadhatu, z przestrzeni niezniszczalnego Nada, przede mną, pośród oceanu ofiar Kuntu Zangpo, na przepięknym lwim tronie, lotosie i księżycu w jednej chwili pojawia się ucieleśnienie Trzech Korzeni, moc wszystkich Zwycięzców: Gjalłang Karmapa. Świetlisty jak jesienny księżyc, uśmiecha się łagodnie.
Nosi uczynioną z włosów stu tysięcy dakiń i ozdobioną złotem koronę, której widzenie wyzwala. W rękach trzyma dordże i dzwonek, wyrażające jedność metod i mądrości.
Odziany jest w trzy szaty dharmy, a nogi ma skrzyżowane w pozycji wadżry. Nie opuszczając sfery szczęśliwości i pustki, obdarzony wszystkimi oznakami i znamionami stanu Buddy, siedzi w blasku majestatu.

W pełni ufając w słuszność wszystkiego, co czyni, módl się do Lamy:

Pełen dobroci Lamo, który jednoczysz całe Schronienie, modlę się do Ciebie:
Proszę, udziel swego błogosławieństwa mnie i wszystkim istotom,
By zniknęły ciemności niewiedzy i przejawiło się, jasne światło. 
 - powtórz kilka razy.

Z trzech nasiennych sylab w trzech miejscach na ciele wspaniałego lamy promieniują światła: białe, czerwone, niebieskie oraz trzy jednocześnie i wnikają w moje trzy bramy, udzielając mi czterech inicjacji. Wszelkie zasłony: emocjonalne, nieświadomości, subtelnego lgnięcia i nawykowych skłonności zostają oczyszczone.
Przejawia się w pełni wyzwolona swabhawikakaja. Spoczywam w niewytworzonym, naturalnym stanie.

Karmapa Cienno - powtarzaj wiele razy
Karmapo, myśl o mnie!

Ciało, mowa i umysł Lamy stapiają się nierozdzielnie z twoim ciałem, mową i umysłem. Spocznij tak, jak potrafisz, w tym naturalnym stanie, poza pojęciami podmiotu, przedmiotu i postrzegania. Następnie zadedykuj zasługę i recytuj modlitwy, aby pomnożyć i rozprzestrzenić dobro:


Dzięki tej zasłudze, oby wszystkie istoty tak niezliczone, jak nieograniczona jest przestrzeń, w pełni oczyściły wszelkie szkodliwe działania, wykroczenia i nawykowe skłonności, i pomieszane poglądy, uzbierane od niemającego początku czasu, i oby rozpoznały przenikającą wszystko podstawę.
Oby podobny zbroi ocean szczerych modlitw, zadedykowanych oceanowi bezczasowego przebudzenia - poza ograniczeniami oceanu dedykacji i dedykującego – wstrząsnął do głębi oceanem sansary. Podstawa – wszechogarniające, przejrzyste światło – zaczyna się przejawiać dzięki ścieżce. Obym przeszedł ścieżkę, osiągnął ostateczny cel, stan Buddhy i uzyskał cztery Kaje Lamy.

Na prośbę Dziagy Namgjala, który ofiarował katak, zostało to napisane przez szesnastego dzierżawcę sławnego imienia Karmapy, podczas przybywającego księżyca ósmego miesiąca roku ziemnego psa. Oby dobro się pomnażało!
Sarwa mangalam
  siubham

*Rdzenny tekst nie zawiera inwokacji schronienia i bodhicitty, ponieważ dla praktykującego dharmę jest oczywiste, że od nich należy rozpocząć każdą medytację. W tym miejscu należy wyrecytować dowolną inwokację schronienia i bodhicitty np. często stosowaną w Karma Kagyu inwokację schronienia i bodhicitty, ułożoną przez Atisię.


1 komentarz: