Rdzenny
tekst guru jogi ułożonej przez XVI Karmapę:
Namo! Tobie, który w tej epoce upadku
ujarzmiasz tych, których trudno ujarzmić, Lamo, doskonały przewodniku, kłaniam
Ci się z oddaniem.
Po to, by otworzyć lotosy umysłów istot o dobrej karmie, ześlij różaniec(trzech) pojazdów, niczym deszcz nektaru.
Najpierw – obudziwszy wiarę przekonania, wiarę dążenia i czystą wiarę – myśl o ogólnych naukach, po czym ślubuj porzucić wszystko, co szkodzi innym, oraz czynić to, co im pomaga.
Po to, by otworzyć lotosy umysłów istot o dobrej karmie, ześlij różaniec(trzech) pojazdów, niczym deszcz nektaru.
Najpierw – obudziwszy wiarę przekonania, wiarę dążenia i czystą wiarę – myśl o ogólnych naukach, po czym ślubuj porzucić wszystko, co szkodzi innym, oraz czynić to, co im pomaga.
Praktyka zasadnicza:
Om sobhała siuddha sarła dharma sobhała siuddho ham - oczyść w ten sposób.
Om w swej naturze wszystkie zjawiska są czyste i ja sam w swej naturze jestem czysty
Z
gry przestrzeni, wolnej od skrajności, z niezrodzonej dharmadhatu, z
przestrzeni niezniszczalnego Nada, przede mną, pośród oceanu ofiar Kuntu
Zangpo, na przepięknym lwim tronie, lotosie i księżycu w jednej chwili pojawia
się ucieleśnienie Trzech Korzeni, moc wszystkich Zwycięzców: Gjalłang Karmapa.
Świetlisty jak jesienny księżyc, uśmiecha się łagodnie.
Nosi
uczynioną z włosów stu tysięcy dakiń i ozdobioną złotem koronę, której widzenie
wyzwala. W rękach trzyma dordże i dzwonek, wyrażające jedność metod i mądrości.
Odziany
jest w trzy szaty dharmy, a nogi ma skrzyżowane w pozycji wadżry. Nie
opuszczając sfery szczęśliwości i pustki, obdarzony wszystkimi oznakami i
znamionami stanu Buddy, siedzi w blasku majestatu.
Pełen dobroci Lamo, który
jednoczysz całe Schronienie, modlę się do Ciebie:
Proszę, udziel swego
błogosławieństwa mnie i wszystkim istotom,
By zniknęły ciemności
niewiedzy i przejawiło się, jasne światło.
- powtórz kilka razy.
Z
trzech nasiennych sylab w trzech miejscach na ciele wspaniałego lamy
promieniują światła: białe, czerwone, niebieskie oraz trzy jednocześnie i
wnikają w moje trzy bramy, udzielając mi czterech inicjacji. Wszelkie zasłony:
emocjonalne, nieświadomości, subtelnego lgnięcia i nawykowych skłonności
zostają oczyszczone.
Przejawia
się w pełni wyzwolona swabhawikakaja. Spoczywam w niewytworzonym, naturalnym
stanie.
Karmapa Cienno - powtarzaj wiele razy
Karmapo, myśl o mnie!
Ciało, mowa i umysł Lamy stapiają się nierozdzielnie z
twoim ciałem, mową i umysłem. Spocznij tak, jak potrafisz, w tym naturalnym
stanie, poza pojęciami podmiotu, przedmiotu i postrzegania. Następnie zadedykuj
zasługę i recytuj modlitwy, aby pomnożyć i rozprzestrzenić dobro:
Dzięki
tej zasłudze, oby wszystkie istoty tak niezliczone, jak nieograniczona jest
przestrzeń, w pełni oczyściły wszelkie szkodliwe działania, wykroczenia i
nawykowe skłonności, i pomieszane poglądy, uzbierane od niemającego początku
czasu, i oby rozpoznały przenikającą wszystko podstawę.
Oby
podobny zbroi ocean szczerych modlitw, zadedykowanych oceanowi bezczasowego
przebudzenia - poza ograniczeniami oceanu dedykacji i dedykującego – wstrząsnął
do głębi oceanem sansary. Podstawa – wszechogarniające, przejrzyste światło –
zaczyna się przejawiać dzięki ścieżce. Obym przeszedł ścieżkę, osiągnął
ostateczny cel, stan Buddhy i uzyskał cztery Kaje Lamy.
Na prośbę Dziagy Namgjala, który ofiarował katak, zostało
to napisane przez szesnastego dzierżawcę sławnego imienia Karmapy, podczas
przybywającego księżyca ósmego miesiąca roku ziemnego psa. Oby dobro się
pomnażało!
Sarwa mangalam
siubhamSarwa mangalam
*Rdzenny tekst nie zawiera inwokacji
schronienia i bodhicitty, ponieważ dla praktykującego dharmę jest oczywiste, że
od nich należy rozpocząć każdą medytację. W tym miejscu należy wyrecytować
dowolną inwokację schronienia i bodhicitty np. często stosowaną w Karma Kagyu
inwokację schronienia i bodhicitty, ułożoną przez Atisię.
https://www.youtube.com/watch?v=BP5wF7ZxUsg
OdpowiedzUsuń