Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

sobota, 26 października 2019

Mantra Dordże Sempa

Oto stusylabowa mantra Dordże Sempa i jej znaczenie, podane przez Duddzioma Rinpocze.  Przedstawiona tutaj transkrypcja stusylabowej mantry jest oparta na angielskim tłumaczeniu, które zostało autoryzowane przez XVI Karmapę. 




Stusylabowa mantra Wadżrasattwy tyb. Dordże Sempa  "Niezniszczalna istota"

OM BENZA SATO SAMAJA
OM -  pięć aspektów pierwotnej mądrości, najdoskonalsze wyrażenie pochwały samaja Dordże Sempa.

MANU PALAJA
Obdarz mnie swą opieką./chroń moje samaja/

BENZA SATO TENOPA
O Dordże Sempa oby te ślubowania

TITA DRIDHO ME BHAŁA
były zawsze ze mną.

SUTO KAJO ME BHAŁA
Obdarz mnie pełnym zadowoleniem

SUPO KAJO ME BHAŁA
Powiększaj rosnące we mnie szlachetne właściwości osiągnięć./Wzrastaj we mnie/

ANU RAKTO ME BHAŁA
Bądź dla mnie pełen miłości.

SARŁA SIDDHI MEM TRAJACCA
Obdarz mnie wszystkimi siddhi

SARŁA KARMA SUCA ME
Daj mi władzę nad wszystkimi karmami/czynami/

CITTAM SZRI JA
Obdarz mój umysł dobrem, szlachetnymi(właściwościami) i pomyślnością.

KURU HUNG HA HA HA HA HO BHAGAŁAN
HUNG - to sama esencja Dordże Sempa, HA HA HA HA - to cztery etapy ścieżki i osiągnięć, HO - wyraża radość z takiego doskonałego urzeczywistnienia.

SARŁA TATHAGATA BENZA MAME MUŃCA
Wszyscy zwycięzcy Tathagatowie i Ty Dordże Sempa, nie opuszczajcie mnie/O, Błogosławiony, który ucieleśniasz wszystkich wadżra Tathagatów/

BENZI BHAŁA MAHA SAMAJA SATO AH
Obdarz mnie urzeczywistnieniem wadżra natury. Niepodzielnie zjednocz we mnie wszelkie samaja i niezmienną pierwotną mądrość Dordże Sempa.

źródło: biuletyn "Kapala" nr. 4, 1984

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz