Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

wtorek, 12 sierpnia 2014

Phoła - joga wyrzucania świadomości cz.4


Jeśli praktykę phoła nie wykonuje się w ramach zrozumienia natury konwencjonalnego JA i jego stosunku do ciała i umysłu, jak również bez posiadania ogólnego zrozumienia iluzorycznej natury trzech kręgów jogi phoła tj. przenoszonego obiektu, procesu przeniesienia i wykonującego przeniesienie – pomija się najistotniejsze elementy tradycji. Zrozumienie natury JA ma zasadnicze znaczenie we wszystkich praktykach. W innym wypadku bowiem, kiedy wyobrażamy sobie ucieleśniające umysł thigle i najsubtelniejsze energie, powstaje pytanie, kto wizualizuje i jaki związek zachodzi pomiędzy osobą, która wyobraża, a wyobrażonym obiektem. Niekiedy JA pojawia się, jak gdyby stanowiło jedność z ciałem, A niekiedy jako zjednoczenie z umysłem, lub z połączonym w jedno ciałem-umysłem, albo też jako oddzielone od ciała i umysłu. Zrozumienie związku pomiędzy JA, a złożeniem ciała i umysłu, jest bardzo pomocne podczas wykonywania jogi phoła. W przeciwnym wypadku, w chwili śmierci nie będzie się zdolnym do odcięcia istniejących we wnętrzu umysłu przywiązania i pochwyci się ciało i obrazy, które powstaną we wnętrzu strumienia świadomości. Podkopie to skuteczność treningu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz