Historia ceremonii Czarnej Korony.
Nie wiadomo, kiedy odbyła się pierwsza ceremonia Czarnej Korony. Praktyka ta stała się popularna dopiero w czasach IX Karmapy, Łangciuka Dordże. Można powiedzieć, że od chwili wykonania „Czarnej Korony” związana z nią ceremonia stopniowo nabierała znaczenia.
Znaczenie ceremonii Czarnej Korony.
Ceremonia rozpoczyna się ofiarowaniem mandali i siedmioczęściową modlitwą. Następnie Karmapa przebywając w głębokim wchłonięciu medytacyjnym, utożsamia się z formą Buddhy Współczucia sanskr. Awalokiteśwara tyb. Czenrezik. Po nałożeniu Czarnej Korony powtarza rdzenną mantrę Awalokiteśwary - Om mani peme hung. W tym momencie symboliczna Czarna Korona staje się nieoddzielna od duchowej Czarnej Korony Karmapy. W ten sposób symboliczna Czarna Korona pokazywana podczas ceremonii ma zdolność otwierania umysłów obecnych i umożliwia im kontakt z ponadosobistym, przebudzonym stanem umysłu Karmapy. Staje się środkiem przynoszącym wyzwolenie przez widzenie.
Ceremonia Czarnej Korony stała się dla XVI Karmapy ważnym elementem jego aktywności dla pożytku istot. Udzielał tego błogosławieństwa wielokrotnie w Europie, w Stanach Zjednoczonych i południowej Azji.
Dalajlama zakłada Czarną Koronę.
III i V Dalajlama opisali w swoich autobiografiach spotkanie III Dalajlamy, Sonam Gjatso z IX Karmapą. III Dalai Lama poprosił Karmapę o udzielenie ceremonii Czarnej Korony. Po jej zakończeniu zapytał, czy mógłby ją włożyć na głowę. Karmapa zgodził się na to, a gdy Dalajlama włożył Czarna Koronę, pojawiło się wiele pomyślnych znaków.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz