Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

wtorek, 23 czerwca 2020

Pało Rinpocze "Krótka guru joga Milarepy"

Uwaga! Tak jak w przypadku każdej praktyki sekretnej wadżrajany, buzyskać pełny efekt, należy otrzymać od lamy przekaz tej guru jogi, lung(ustny przekaz tekstu tej guru jogi) oraz objaśnienia jak wykonywać guru jogę według tego tekstu. Tradycyjnie teksty medytacji - celowo - nie zawierają pewnych szczegółów, które należy otrzymać od lamy. 
Milarepa

Krótka codzienna guru joga Dzietsyna Sziepa Dordże

Pond moją głową, na lotosie i księżycu, pojawia się Dzietsyn Sziepa Dordże. Ma jasnoniebieskie* ciało spowite w biały bawełniany szal. Długie włosy opadają mu na ramiona. Prawą rękę ma uniesioną przy uchu, a w lewej ułożonej w pozycji medytacyjnej, trzyma kapalę. Pośród świateł pięciu mądrości siedzi w promiennym blasku błogosławieństw i majestatu, nieprzerwanie śpiewając wadżra pieśni.
W swej dobroci pomyśl o mnie ze współczuciem! Pobłogosław mnie tak, bym osiągnął pięć kaji i pięć aspektów pierwotnej mądrości. Pobłogosław mnie tak, bym ujrzał swą własną twarz – prawdziwą naturę. Pobłogosław mnie tak, by myśli przejawiły się jako medytacja. Pobłogosław mnie tak, by złe warunki ukazały się jako ścieżka. Pobłogosław mnie tak, by zła karma, negatywne czyny i zaciemnienia zostały oczyszczone. Pobłogosław mnie tak, by błędne poglądy zostały odcięte. Pobłogosław mnie tak, by powstało we mnie wyrzeczenie się samsary. Pobłogosław mnie tak, bym urzeczywistnił tęczowe ciało i osiągnął Kheczarę**.

OM AH GURU HASA BENZA HUNG
Om ah guru Śmiejąca Wadżra hung

Ciało Dzietsyna Sziepa Dordże stapia się nierozdzielnie z moim umysłem wolnym od skrajności i łączą się, tak jak woda miesza się z wodą. Spoczywam w medytacji bez obiektu.
Obym dzięki, temu dobremu działaniu, szybko urzeczywistnił mahamudrę i wszystkie istoty, bez wyjątku, doprowadził do tego poziomu.
Zakończ praktykę dodając modlitwy dobrych życzeń i dedykacji zasługi oraz modlitwy o pomyślność. 
Napisane przez człowieka zwanego Pało***


Opracował: Paweł Włodarczyk
źródło:
https://www.lotsawahouse.org/tibetan-masters/tenth-pawo/guru-yoga-of-milarepa

*Według Czime Rinpocze kolor jest blado niebieskozielony, tzn. bardziej zielony niż niebieski.
** skt. Czecara. Czysta Kraina Wadżrawarahi
*** X Pało Rinpocze, Tsuklak Małe Łangciuk. Ważny dzierżyciel linii Karma Kagju

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz