Dodrupczen Dzigme Tenpe Nyima
Ofiarowania Sang
Dzięki złożeniu ofiar Drogocennym
Gościom, zaroszonym z szacunku, wszystkie czujące istoty, łącznie z nami, kompletują
dwa nagromadzenia, oczyszczają dwa rodzaje zaciemnień oraz w tym życiu osiągają
dwa rodzaje siddhi. Dzięki złożeniu ofiar Strażnikom, gościom zaproszonych ze
względu na swoje właściwości, ich umysły zostają przepełnione smakiem błogości
i pustki i pomagają nam oni uspokoić wszelkie choroby, destrukcyjne wpływy, przeciwności
i przeszkody, sprowadzając wszelkiego rodzaju szlachetne i pozytywne
okoliczności i sprzyjające warunki, bezwysiłkowo i spontanicznie, tak jak tego
pragniemy, spełniając wszelkie aktywności, które podejmiemy. Dzięki złożeniu
ofiar sześciu klasom istot, gościom zaproszonym ze współczucia, zostają one
uwolnione ze swojej karmicznej wizji, cierpień i nawykowych tendencji
związanych ze sferami, w których przebywają. Tymczasowo posiądą wszystkie
bogactwa i radości Bogów Kontrolujących Emanacje Innych, w końcu zaś zostaną Buddhami,
przebudzając się w sferze wielkiej, naturalnie pojawiającej się ostatecznej
Akaniszthy. Dzięki złożeniu ofiar przeszkadzającym siłom, czyli gościom, u
których mamy karmiczny dług, spłacone zostają wszystkie długi, które
nagromadziliśmy my i wszystkie inne istoty przez wszystkie niemające początku
żywoty, łącznie z bieżącym życiem w naszym obecnym ciele. Zawierają się w tym
długi, które skracają życie, ponieważ zabijaliśmy, długi dręczące nas
chorobami, ponieważ atakowaliśmy innych i biliśmy ich, długi, z powodu których
jesteśmy biedni, bo kradliśmy, długi w stosunku do przełożonych i podwładnych
oraz te spowodowane przypadkowym spowodowaniem śmierci ludzi i zwierząt. Nasze
długi zostają spłacone, zostajemy uwolnieni od karmicznych zobowiązań i
śmiertelnej zemsty karmicznych dłużników. Oni zaś zostają uwolnieni od swojej
karmicznej wizji i całego cierpienia, w szczególności zaś – od negatywnych
intencji i skłonności do krzywdzenia innych; zyskują miłującą dobroć,
współczucie i cenną bodhicittę.
*dobrych wrażeń i zrozumienia,
cały tekst:
http://www.lotsawahouse.org/tibetan-masters/dodrupchen-III/guide-sang-practice
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz