Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

czwartek, 28 stycznia 2016

Praktyka Riło Sang Czie - niezbędnik jogina cz.II


Dodrupczen Dzigme Tenpe Nyima 
Ofiarowania Sang


Dzięki złożeniu ofiar Drogocennym Gościom, zaroszonym z szacunku, wszystkie czujące istoty, łącznie z nami, kompletują dwa nagromadzenia, oczyszczają dwa rodzaje zaciemnień oraz w tym życiu osiągają dwa rodzaje siddhi. Dzięki złożeniu ofiar Strażnikom, gościom zaproszonych ze względu na swoje właściwości, ich umysły zostają przepełnione smakiem błogości i pustki i pomagają nam oni uspokoić wszelkie choroby, destrukcyjne wpływy, przeciwności i przeszkody, sprowadzając wszelkiego rodzaju szlachetne i pozytywne okoliczności i sprzyjające warunki, bezwysiłkowo i spontanicznie, tak jak tego pragniemy, spełniając wszelkie aktywności, które podejmiemy. Dzięki złożeniu ofiar sześciu klasom istot, gościom zaproszonym ze współczucia, zostają one uwolnione ze swojej karmicznej wizji, cierpień i nawykowych tendencji związanych ze sferami, w których przebywają. Tymczasowo posiądą wszystkie bogactwa i radości Bogów Kontrolujących Emanacje Innych, w końcu zaś zostaną Buddhami, przebudzając się w sferze wielkiej, naturalnie pojawiającej się ostatecznej Akaniszthy. Dzięki złożeniu ofiar przeszkadzającym siłom, czyli gościom, u których mamy karmiczny dług, spłacone zostają wszystkie długi, które nagromadziliśmy my i wszystkie inne istoty przez wszystkie niemające początku żywoty, łącznie z bieżącym życiem w naszym obecnym ciele. Zawierają się w tym długi, które skracają życie, ponieważ zabijaliśmy, długi dręczące nas chorobami, ponieważ atakowaliśmy innych i biliśmy ich, długi, z powodu których jesteśmy biedni, bo kradliśmy, długi w stosunku do przełożonych i podwładnych oraz te spowodowane przypadkowym spowodowaniem śmierci ludzi i zwierząt. Nasze długi zostają spłacone, zostajemy uwolnieni od karmicznych zobowiązań i śmiertelnej zemsty karmicznych dłużników. Oni zaś zostają uwolnieni od swojej karmicznej wizji i całego cierpienia, w szczególności zaś – od negatywnych intencji i skłonności do krzywdzenia innych; zyskują miłującą dobroć, współczucie i cenną bodhicittę.
*dobrych wrażeń i zrozumienia,

cały tekst: http://www.lotsawahouse.org/tibetan-masters/dodrupchen-III/guide-sang-practice

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz