Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

środa, 18 czerwca 2014

Phowa - joga wyrzucania świadomości cz.2


Wszystkie praktyki są Phoła.  
   Na podstawie nauk udzielonych przez Dzogczena Ponlopa Rinpocze

   Jeśli rozszerzymy swój pogląd na phoła, zauważymy, że zawiera ona w sobie wszystkie praktyki, których celem jest urzeczywistnienie prawdziwej natury umysłu. Praktyki mahamudry, dzogczen, tantry służą osiągnięciu tego celu – uzyskaniu ostatecznego wyzwolenia poprzez przeniesienie świadomości ze stanu samsary do stanu nirwany; ze stanu zdominowanego przez egotyzm i cierpienie do stanu pełnego pokoju, otwartości, radości i nieustającego współczucia. To szersze spojrzenie na phoła jest konieczne, aby otworzyły się nam oczy i żebyśmy mogli efektywnie wykonywać te praktyki. Dzięki słuchaniu, przemyśliwaniu i medytacji będziemy w stanie docenić głębie i moc każdej z tych praktyk i unikniemy ciągłego pragnienia czegoś, co uważamy za lepsze niż to, czym się cieszymy. Zdarza się, że dość szybko zniechęcamy się do naszej aktualnej praktyki i pragniemy jakiś „wyższych” nauk: na przykład myślimy, że phoła, tummo są głębsze, bardziej konkretne niż praktyki nyndro, szine itp., które aktualnie wykonujemy. Kiedy nabierzemy rozumu, co do praktyki, tego typu nastawienie zacznie się zmieniać. Będziemy wiedzieć, że np. praktyka nyndro jaką otrzymałem od mojego lamy, jest doskonałą formą praktyki bardo, że jest ona również phoła. Niedocenianie wykonywanych przez nas praktyk sprawia, że umysł staje się rozproszony i neurotyczny. Sednem ścieżki dharmy jest rozwinięcie stanu równowagi psychicznej - świadomości pełnej przejrzystości i skupienia. To przeciwieństwo do umysłu, który powodowany niewielkim zrozumieniem podąża jednocześnie w wielu kierunkach. Dlatego osiągnięcie głębszej, subtelniejszej wiedzy o ścieżce przyczyni się do urzeczywistnienia ostatecznego celu naszej praktyki. Dotyczy to również praktyki phoła. Urzeczywistnienie siebie jako Buddy, realizacja jedności z umysłem Buddy czy prawdziwej natury umysłu, tak jak naucza się tego na różnych ścieżkach, jest ostateczną phoła, albo inaczej – metodą przekształcenia swojego umysłu w krainę Buddy.                                                                                                              

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz