Różne rodzaje
praktykujących.
Praktykujący o najwyższych zdolnościach osiągną
całkowite urzeczywistnienie znaczenia mahamudry lub dzogczen w tym życiu, a
jeśli im się to nie uda, mają pewność osiągnięcia wyzwolenia wraz z ostatnim
oddechem. Tacy praktykujący nie potrzebują stosować dodatkowej praktyki phoła,
nie potrzebują też nikogo, kto musiałby praktykować phoła za nich. Chcąc jednak
prowadzić innych uczniów, powinni zapoznać się z praktyką phoła. Robiło to
wielu urzeczywistnionych mistrzów na przykład Aczarja Nagardżuna w Indiach czy
np. w Tybecie Pan Marpa, który tuż przed swoim odejściem do nirwany
przekształcił swoją partnerkę Dagmemę w krąg światła i rozpuścił ją w swojej
czakrze serca skr. dharmaczakra. Prostując swoje ciało powiedział: „Synowie,
jeśli robicie phołę, róbcie ją w ten sposób”. Wówczas krąg pięciobarwnego
światła wielkości jajka zstąpił z nieba na koronę jego głowy.
Czy na
przykład siddha Melong Dordże po tym jak przestał śpiewać duchową pieśń dziedzictwa
podczas ganapudży, wysłał z korony głowy do góry białe światło wielkości
garnka, które stawało się coraz większe, wypełniając niebo tęczami, światłami i
kręgami. Wielu wspaniałych czynów takich jak te rzeczywiście dokonali siddhowie
ze szkół ningmapa i sarma. Chociaż te „popisy” noszą nazwę phoła, w istocie nie
różnią się wiele od tęczowego ciała. Mówi się, że phoła jest nieskuteczna,
kiedy wykonują ją ludzie, którzy złamali rdzenne samaja. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ nauki phoła
zależą od błogosławieństwa lamy, dlatego nie można otrzymać błogosławieństwa,
jeśli złamało się samaja i nie naprawiło ich poprzez wyznanie. Dlatego wówczas
phoła jest nieskuteczna. Tantra Czterech Wielkich Siedzib Wadżry mówi jednak:
„Chociaż popełniło się pięć negatywności o natychmiastowym
rezultacie, Dzięki tej ścieżce osiągnie się
wyzwolenie, Przez co nie zostanie się skażonym przez negatywności”
Można sądzić, że jest właśnie tak, jednak
ten rezultat pojawia się jedynie w przypadku tych, którzy osiągają wyzwolenie
dzięki praktyce, mimo iż początkowo popełniali negatywności. Ponadto, wiersz
ten ma oznaczać, że nawet osoba, która popełniła wiele negatywności może zostać
wyzwolona przez praktykę phoły, jeśli posiada ufność i nie złamała samaja
łączące ją z mistrzem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz