Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

czwartek, 19 czerwca 2014

Pieśń Marpy o wielkości ścieżki sekretnej mantry

 http://www.samye.org/images/marpa3.jpg
Ja, Marpa Tłumacz
Znam króla tantr - Hewadżre.
Posiadam ustne nauki od mahapandity Naropy.
Jeśli nie pozostaję w samotności, to sobie szkodzę.

Znam króla tantr - Catuhpithę.

Mam ustne pouczenia o wyrzucaniu i przenoszeniu świadomości.
Jeśli umrę w zwyczajny sposób,
Zaszkodzę sobie.

Wiem, jak stan dhjany zmieszać ze snem.

Mam ustne pouczenia o świetlistości snów.
Jeśli śpię w zwykły sposób,
Szkodzę sobie.

Znam candali, królewski sposób powściągnięcia umysłu.

Mam ustne pouczenia, które przenikają do jądra umysłu.
Jeśli nie praktykuję ich znaczenia,
Szkodzę sobie.

Znam siedemdziesiąt właściwości prany.

Mam ustne nauki o wykorzystaniu choroby.
Jeśli wzywam lekarza,
Szkodzę sobie.

Wiem, że moje ciało jest mandalą Zwycięzców.

Jeśli nie rozwijam nadi, prany i bindu,
Przez używanie mięsa i alkoholu,
Szkodzę sobie.

Aby sprowadzić inna osobę na ścieżkę,

Mam ustne pouczenia karmamudry. 
Jeśli nie będę korzystał z mudry,
Szkodzę sobie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz