Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

piątek, 15 listopada 2019

Guru Padmasambhawa "Korzyści i pozytywne właściwości płynące z powtarzania sześciosylabowej mantry Buddy Nieograniczonego Współczucia"

czteroramienny aspekt Awalokiteśwary "Pan, który patrzy w dół" tyb. Czenrezik.  


Guru Pema zwrócił się do króla, członków arystokracji i poddanych z Tybetu:

Kje ho!

Słuchajcie, Wasza Wysokość oraz tybetańscy arystokraci i poddani!
OM MANI PEME HUNG to esencja serca Tuk dzie cienpo(skt. Maha Karuna "Wielki Współczujący", inne imię Awalokiteśwary), Buddy Nieograniczonego Współczucia, tak więc dobre wrażenia płynące z choćby jednego powtórzenia tej mantry są niezmierzone.
Kielich kwiatu lotosu kamunda rozkwita, by pyłek mógł roznieść się w cudowny sposób, lecz dobre wrażenia rozkwitające dzięki jednemu powtórzeniu sześciosylabowej mantry rozprzestrzeniają się jeszcze cudowniej.
Z jednego ziarenka sezamu otrzymamy obfity plon, lecz dobre wrażenia płynące z jednego powtórzenia sześciosylabowej mantry są znacznie większe.
Słone wody czterech wielkich rzek wpływają do oceanu z niezmierzoną siłą, lecz dobre wrażenia płynące z jednego powtórzenia sześciosylabowej mantry są znacznie potężniejsze.
Jedna prośba do cennego klejnotu spełniającego życzenia sprawi, że wszystkie nasze potrzeby zostaną zaspokojone, lecz dobre wrażenia płynące z jednego powtórzenia sześciosylabowej mantry są znacznie większe.

OM MANI PEME HUNG

Można policzyć krople deszczu, które spadły na ziemię w ciągu dwunastu lat, lecz ogrom dobrych wrażeń nagromadzonych dzięki choćby jednemu powtórzeniu sześciosylabowej mantry jest niezmierzony.
Można policzyć ziarenka piasku na pustyniach czterech kontynentów, ale ilość dobrych wrażeń nagromadzonych dzięki choćby jednemu powtórzeniu sześciosylabowej mantry jest niepoliczalna.
Można zliczyć wszystkie krople wody w oceanie, ale ilość dobrych wrażeń zebranych dzięki choćby jednemu powtórzeniu sześciosylabowej mantry jest niemożliwa do ustalenia.
Można zliczyć każdy pojedynczy włos w futrze każdego zwierzęcia w świecie zwierząt, ale ilość dobrych wrażeń nagromadzonych dzięki choćby jednemu powtórzeniu sześciosylabowej mantry jest niemożliwa do określenia.

OM MANI PEME HUNG

Pocierając raz na eon miękką szmatką górę z meteorytowego żelaza wysoką na osiemdziesiąt cztery tysiące pięter, można ją w końcu całkiem zetrzeć, jednak wyczerpanie dobrych wrażeń nagromadzonych dzięki choćby jednemu powtórzeniu sześciosylabowej mantry nie jest możliwe, ponieważ jest ona esencją serca Buddy Nieograniczonego Współczucia.
Owad merutse zdoła z czasem zjeść całą górę Meru – oś wszechświata – ale wyczerpanie dobrych wrażeń nagromadzonych dzięki choćby jednemu powtórzeniu sześciosylabowej mantry nie jest możliwe.
Mały ptaszek tito zdoła wydobyć cały piasek z dna rzeki Ganges ziarnko po ziarnku, lecz wyczerpanie dobrych wrażeń nagromadzonych dzięki choćby jednemu powtórzeniu sześciosylabowej mantry nie jest możliwe.
Potężny wicher może zdmuchnąć całą ziemię, z której zbudowana jest góra Meru i cztery kontynenty, lecz wyczerpanie dobrych wrażeń nagromadzonych przez choćby jedno powtórzenie sześciosylabowej mantry nie jest możliwe.

OM MANI PEME HUNG

Można zmierzyć dobre wrażenia nagromadzone dzięki wypełnieniu wszechświata stupami zbudowanymi z siedmiu drogocennych klejnotów i umieszczonymi w nich relikwiami Buddy oraz ciągłemu składaniu im darów, jednak dobre wrażenia nagromadzone dzięki choćby jednemu powtórzeniu sześciosylabowej mantry są niezmierzone.

Można zmierzyć ilość dobrych wrażeń nagromadzonych dzięki podarowaniu kadzideł, lampek maślanych, wonnych olejków, wody kwiatowej, muzyki i innych darów składanych buddom oraz ich polom mocy licznym jak ziarenka piasku w całym wszechświecie, lecz niewyczerpane dobre wrażenia zebrane przez choćby jedno powtórzenie sześciosylabowej mantry są niezmierzone.

OM MANI PEME HUNG

Kto powtarza sześciosylabową mantrę, kwintesencję serca Buddy Nieograniczonego Współczucia, sto osiem razy dziennie, nigdy nie odrodzi się w trzech niższych sferach istnienia; w przyszłym życiu otrzyma ludzkie ciało i dane mu będzie ujrzeć prawdziwą twarz Czenrezika.
Jeśli ktoś codziennie powtarza tę mantrę dwadzieścia jeden razy, jego umysł wypełnia tolerancja, poprawia się pamięć, głos staje się przyjemny dla ucha oraz osiąga on doskonałe zrozumienie każdej sytuacji.
Jeśli ktoś codziennie powtarza tę mantrę siedem razy, wszystkie jego błędy zostają wybaczone, a niewłaściwe działania – oczyszczone. Gdziekolwiek zaś się on odrodzi, nigdy nie będzie oddzielony od Czenrezika.
Jakiekolwiek zwyczajne rytuały czy egzorcyzmy byśmy uczynili dla kogoś dotkniętego chorobą lub opętanego przez złe duchy, dobre wrażenia nagromadzone dzięki powtórzeniu sześciosylabowej mantry są nieskończenie skuteczniejsze.
Niezależnie od tego, jaka jest diagnoza uzdrowiciela ani jakie przepisze leki, sześciosylabowa mantra jest dużo potężniejszym antidotum na choroby i opętania.
Dobre wrażenia i dobro płynące z działania sześciosylabowej mantry przekraczają wszelkie możliwe miary i nawet Buddowie wszystkich czasów nie zdołają ich opisać. Jeśli zapytamy dlaczego, otrzymamy odpowiedź: ponieważ sześciosylabowa mantra jest kwintesencją mantry serca bodhisattwy Czenrezika spoglądającego z nieograniczonym współczuciem na wszystkie istoty przebywające w sześciu sferach istnienia, który wyzwala je wszystkie z pęt samsary.
Tak więc w przyszłości, wielcy panowie i poddani z Tybetu, zwracajcie się do Buddy Nieograniczonego Współczucia jako do swojego jidama, powtarzajcie sześciosylabową mantrę i nie lękajcie się upadku do niższych światów.
Tuk dzie cienpo "Wielki Współczujący", to Budda Krainy Wiecznego Śniegu, przywołujcie go więc, zwracajcie się do niego z wiarą, oddaniem i szacunkiem. Jeśli uwolnicie swój umysł od dwuznaczności i wątpliwości, otrzymacie jego błogosławieństwo i siłę.
Żaden Budda trzech czasów nigdy nie przekazał głębszych ani skuteczniejszych metod niż ta, a ja – Pema Dziungne – nie znam lepszej praktyki, którą warto zastosować w życiu.
Teraz Pema Dziungne musi was opuścić. Więc uczniowie, Panowie i poddani z Tybetu, obecni i przyszli, weźcie sobie te rady do serca.
A wszyscy, którzy usłyszeli te objaśnienia, przyjęli je z entuzjazmem i pokłonili się przed guru niczym upadające mury.

Podstawowa mantra "Wielkiego Współczującego"- OM MANI PEME HUNG "om klejnot lotosu hung"

źródło : Keith Dowman, "Guru Pema Here and Now. The Mythology of the Lotus-Born"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz