Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

sobota, 9 listopada 2019

Milarepa "Przeciw Sekciarstwu"

Milarepa

Chwała lotosowym stopom Marpy Tłumacza!


Obym trzymał się z dala od spierających się wyznań i dogmatów!

Przywykłszy – od dawna – by stawać się Miłością i Współczuciem
zapomniałem o wszelkich różnicach między sobą i innymi.

Przywykłszy do rozpoznawania Trzech Ciał Buddy, jako mi przyrodzonych,
zapomniałem o odczuwaniu nadziei i lęku.

Przywykłszy do rozumienia, że to życie i przyszłe – to jedno,
zapomniałem o trwodze narodzin i śmierci.

Przywykłszy – od dawna – do studiowania samemu swoich własnych doświadczeń,
zapomniałem o potrzebie szukania opinii przyjaciół i braci.

Przywykłszy – od dawna– by posługiwać się każdym nowym doświadczeniem,
w swoim duchowym rozwoju, zapomniałem o wszystkich wierzeniach i dogmatach.

Przywykłszy – od dawna – by utrzymywać swój umysł w Niestworzonym Stanie Wolności,
zapomniałem o konwencjonalnych i sztucznych obyczajach.

Przywykłszy – od dawna – do pokory ciała, mowy i umysłu,
zapomniałem o pysze i pysznym zachowaniu się możnych.

Przywykłszy – od dawna – do traktowania tego ciała z krwi mięśni i kości,
za swoją pustelnię, zapomniałem o wygodach i komfortach klasztornego życia...

- tak śpiewał Mila – pan daków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz