Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

niedziela, 10 listopada 2019

Namkhai Norbu Rinpocze " mantra Simhamukhi"

Dakini Simhamukha tyb. Senge Dongma "O lwiej twarzy"
Mantra Senge Dongmy (skt. Simhamukhi) zawarta w Jej praktyce, jest mantrą serca wszystkich Dakiń. Poprzez prawidłowe wypowiadanie tej mantry, dzięki czystej intencji, możemy wyeliminować wszystko, co szkodliwe. Mantra Simhamukhi jest inaczej nazywana Ciem Bumtub. Ciema to ten, który wyrządza ci krzywdę. Nie musi być mężczyzną. Wiele innych stworzeń może wyrządzać nam krzywdę, jeśli zostaną sprowokowane. Uważa się, że mantra Senge Dongmy, wymawiana tylko raz, może wyeliminować sto tysięcy szkodliwych sił (bumtub). Tak więc ta mantra jest niezwykle potężna. Jeśli stosujesz tę mantrę z całkowitą pewnością, to działa ona bardzo skutecznie.
Niektórzy używają mantry Simhamukhi w niewłaściwy sposób. Myślą w ten sposób: "Przemienię się w rozgniewaną Senge Dongmę, teraz jestem potężny". Któregoś dnia ktoś mi powiedział: "znając wielką skuteczność mantry Senge Dongmy czytałem ją, aby pokonać swojego wroga, który był lepszy ode mnie. Co o tym myślisz?" Jest wiele praktyk, ale ważne jest aby wiedzieć, że praktykując tę szczególną, gniewną formę, zawsze trzeba mieć jasną wizję. Jeśli walczysz z kimś, nie masz jasnej wizji. To jest nieprawidłowe.
Co jeśli naprawdę chcesz używać ścieżki bodhisattwy w swoim codziennym życiu? Konieczne jest, abyście nigdy nie zapomnieli sprawdzić, jakie są wasze intencje. Jeśli okaże się, że masz złe intencje, powinieneś natychmiast zastąpić je dobrymi. Nie potrzebujesz żadnych specjalnych zasad ani sztuczek. Jeśli zawsze patrzysz na swoje myśli, nigdy nie zrobisz niczego złego, ponieważ do tego musisz najpierw mieć zły zamiar. Bez intencji nie ma działania. Obserwowanie waszych intencji jest najważniejszą praktyką Mahajany. Jeśli często wykonujesz tę praktykę w życiu codziennym, jesteś bardzo dobrym praktykiem Mahajany.
Jeśli chcesz być dobrym praktykiem Wadżrajany, ale nie możesz wykonywać złożonych wizualizacji i transformacji, powinieneś przynajmniej zawsze starać się mieć czyste intencje. Jeśli masz nieczyste intencje, to nie jesteś dobrym praktykującym, nawet jeśli otrzymałeś wiele skomplikowanych metod Wadżrajany. Pozostajesz zwykłą osobą w samsarze. Jeśli nie masz możliwości zastosowania tych metod, możesz po prostu ćwiczyć, aby pozostawać z czystą intencją. Nie należy myśleć: "Mam nieczystą wizję: są źli ludzie i dobrzy."
Niektórzy mówią: "Mogę sobie wyobrazić czysty pogląd, ale naprawdę nie mogę tego zobaczyć". Co robić w tym przypadku? Nie trzeba [fizycznie] widzieć rzeczy z czystym wzrokiem. Możesz zobaczyć je w ich względnym stanie z twoim dualistycznym poglądem. Pamiętaj, że otrzymałeś przekaz, a zatem jesteś praktykującym. Kiedy postrzegasz wszystko w czystym poglądzie, nie masz zwyczajnych uczuć, jak na przykład kiedy widzisz coś, co może cię nie lubić. Taka jest istota Wadżrajany. Musisz się tego nauczyć i ćwiczyć przez całe życie. W niższej Tantrze jest wiele postaw etycznych, jednak postawy i zachowania są względne. Ważne jest, aby być na Ścieżce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz