mantra OM AH HUNG |
Istnieją
cztery rodzaje "obecności", które są wspólne dla wszystkich mantr
buddyjskich:
• Obecność mantr jako esencja
rzeczywistości skt. dharmata.
• Obecność mantr jako natura
manifestujących się zjawisk.
• Obecność mantr jako esencja błogosławieństw.
• Obecność mantr jako potężna aktywność.
1. Pierwsza odnosi się do natury mantr,
będących w esencji pustością.
2. Druga odnosi się do tego, że mantry w
esencji są pustością, ale ich sylaby
przejawiają się. Podobnie zjawiska
są puste, ale się przejawiają.
3. Trzecia odnosi się do Buddhów i
Bodhisattwów, którzy udzielają błogosławieństwa
mantrze będącej esencją jidama.
mantrze będącej esencją jidama.
4. Czwarta odnosi się do każdej mantry
posiadającej swoje specyficzne właściwości,
które pozwalają zrealizować dowolny
cel lub siddhi jakich pragniemy, zwyczajne i/lub
najwyższe.
Jeśli
powtarzamy mantrę ze zrozumieniem, że mądrość jidama i sylaby mantry są tym
samym, są nierozdzielne, uzyskamy zarówno zwykłe jak i najwyższe urzeczywistnienia skt. siddhi. Tak więc mantra ma tę moc, która pozwala uzyskać wyniki podobnie
jak silny lek może uzdrowić chorobę. Mantra jest jidamem, jidam jest mantrą. Mantra jest obecnością jidama.
źródło: Luminous Essence: A Guide to the Guhyagarbha Tantra by Jamgon Miphamopracowanie: Paweł Włodarczyk
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz