Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

poniedziałek, 23 marca 2020

Praktyka Riło Sang Cie - niezbędnik jogina, cz.II


 Dodrupcien Dzigme Tenpe Njima

Pożytki płynące z praktyki ofiarowania riło sangcie




Dzięki złożeniu ofiar Drogocennym Gościom, zaroszonym z szacunku, wszystkie czujące istoty, łącznie z nami, kompletują dwa nagromadzenia [zasługi i mądrości], oczyszczają dwa rodzaje przeszkód [związanych z emocjami i niewiedzą] oraz w tym życiu osiągają dwa rodzaje siddhi [zwykłe i ostateczne].

Dzięki złożeniu ofiar Strażnikom, gościom zaproszonych ze względu na swoje właściwości, ich umysły zostają przepełnione smakiem szczęśliwości i pustości i pomagają nam oni uspokoić wszelkie choroby, negatywne wpływy, przeciwności i przeszkody, sprowadzając wszelkiego rodzaju szlachetne i pozytywne okoliczności i pomyślne warunki, bezwysiłkowo i spontanicznie, tak jak tego pragniemy, spełniając wszelkie działania, które podejmiemy.

Dzięki złożeniu ofiar sześciu klasom istot, gościom zaproszonym ze współczucia, zostają one uwolnione ze swojej karmicznej wizji, cierpień i zwyczajowych tendencji związanych ze sferami, w których przebywają. Tymczasowo posiądą wszystkie bogactwa i radości Bogów Kontrolujących Emanacje Innych, w końcu zaś zostaną buddami, przebudzając się spontanicznie w sferze wielkiej, naturalnie pojawiającej się ostatecznej Akaniszthy.

Dzięki złożeniu ofiar przeszkadzającym siłom, czyli gościom, u których mamy karmiczny dług, spłacone zostają wszystkie długi, które nagromadziliśmy my i wszystkie inne istoty przez wszystkie niemające początku żywoty, łącznie z bieżącym życiem w naszym obecnym ciele. Zawierają się w tym długi, które skracają życie, ponieważ zabijaliśmy, długi dręczące nas chorobami, ponieważ atakowaliśmy innych i biliśmy ich, długi, z powodu których jesteśmy biedni, bo kradliśmy, długi w stosunku do przełożonych i podwładnych oraz te spowodowane przypadkowym spowodowaniem śmierci ludzi i koni [lub innych zwierząt]. Nasze długi zostają spłacone, zostajemy uwolnieni od karmicznych zobowiązań i śmiertelnej zemsty karmicznych wierzycieli. Oni zaś zostają uwolnieni od swojej karmicznej wizji i całego cierpienia, w szczególności zaś – od złych intencji i tendencji do krzywdzenia innych; zyskują miłującą dobroć, współczucie i cenną bodhicittę.

 Przekład na język angielski: Adam Pearcey, Rigpa Translations, 2006
Cały komentarz : http://www.lotsawahouse.org/tibetan-masters/dodrupchen-III/guide-sang-practice

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz