Karma Kagju znana też pod równorzędną nazwą Karma Kamtsang jest jedną z czterech głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Szkoła Karma Kagju zapoczątkowana przez I Karmapę, Dusum Khjenpa (1110-1193) jest najdynamiczniej rozwijającą się szkołą buddyzmu w Europie.

piątek, 27 marca 2020

Jeśli utrzymujemy silną więź z Buddą Medycyny…

tejatha om bekandze bekandze maha bekandze randza samudgate soha

Praktyka Buddhy Medycyny jest kompletną ścieżką prowadzącą do stanu Buddhy. Zanim jednak osiągniemy ten ostateczny cel, pozwala ona rozwinąć wiele pożytecznych właściwości. Mówiąc bardzo krótko – podstawowe pożytki są takie, że nasze choroby zostają oczyszczone, będą się stopniowo zmniejszały, a także nie będą nas trapiły różne lęki czy obawy. Jeżeli będziemy naprawdę szczerze wykonywali tę praktykę, wówczas osoby, które mają jakieś uszczerbki na zmysłach (źle słyszą, źle widzą czy mają jakieś inne problemy zdrowotne np. choroby psychiczne), będą stopniowo powracały do zdrowia. Może ona też usuwać rozmaite przeszkody, jakie mamy w życiu np. brak pracy, przeszkody w rozwoju naszych zawodowych aktywności, spory, szkodliwe wpływy, czy przeszkody na duchowej ścieżce, a także usuwa lęki i niepokoje. Moc współczucia Buddhy Medycyny obdarza także inspiracją i siłą do pomagania chorym. W chwili śmierci, dzięki opanowaniu tej praktyki, będziemy w stanie urzeczywistnić czysty poziom, czystą krainę Buddhy Medycyny. Inicjacja i praktyka Buddhy Medycyny prowadzą do korzystnego odrodzenia, toteż praktyka ta często wykonywana jest zarówno w intencji żywych, jak i zmarłych.
Sadhana „Strumień Lapis Lazuli” jest najczęściej praktykowaną medytacją Buddy Medycyny w tradycji Karma Kagju. Na końcu tekstu sadhany znajdziemy interesujące wyjaśnienia pożytków płynących z praktyki Buddy Medycyny :
„Gdy utrzymujemy silną więź z Buddą Medycyny, nasza etyka nie ulegnie skalaniu. Jeśli jednak ją splamimy, to dzięki tej praktyce zostaną oczyszczone odpowiednie zasłony i wszystkie negatywne czyny prowadzące do narodzin w światach piekielnych, głodnych duchów lub zwierząt, a zatem nie znajdziemy się tam. A nawet gdyby tak się stało, zostaniemy natychmiast uwolnieni i odrodzimy się szczęśliwie w wyższych światach, gdzie krok po kroku dojdziemy do stanu Buddy. Także w obecnym życiu bez trudu uzyskamy pożywienie i ubranie. Ustaną choroby, szkodliwe wpływy i stany przygnębienia. Wadżrapani, Brahma Indra i Czterej Królowie, dwunastu przywódców Jakszów wraz z siedmiuset tysiącami sług udzielą schronienia i opieki. Będziemy uwolnieni od osiemnastu przyczyn przedwczesnej śmierci, od nieprzyjaciół, dzikich zwierząt i innych niebezpieczeństw. Wszelkie nasze zamierzenia zostaną całkowicie spełnione. Niewyobrażalne pożytki płynące z tej praktyki zostały opisane z dwóch sutrach Buddy Medycyny. W wielkich klasztorach i wszystkich szkołach filozoficznych, gdzie są krytyczni uczeni, których niełatwo zadowolić, jako rytuały długiego życia, medytacje uzdrawiające i oczyszczające zasłony u zmarłych żadne inne praktyki nie były tak rozpowszechnione, jak praktyka Buddy Medycyny. W Tybecie rytuał ten wykonywany był w Wadżrasanie – przed wielkim posągiem Buddy Dzioło w Lhasie – i przed posągiem Wielkiego Bodhisattwy w Samje. Jest to praktyka godna zaufania i wszystkie szkoły buddyjskie, stare i nowe, objaśniają wyraźnie w swych naukach sutr i tantr, że żadna praktyka nie przynosi większych korzyści niż ta".

Opracował: Paweł Włodarczyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz